Frakt & Leverans
Leverans sker vanligen efter 1-3 arbetsdagar då du får ett sms, mail eller avisering beroende på leveransmetod. Beställ innan kl. 12:00 måndag – fredag så skickas din beställning samma dag. Ordrar finns kvar för utlämning hos Posten i 14 dagar och returneras sedan tillbaka till oss automatiskt. Detta gäller även förbetalda ordrar. Om en order returneras p.g.a. att det inte hämtats ut i tid eller fel angiven leveransadress är det kundens skyldighet att betala frakt för ytterligare en sändning. Vi har alltid rätten att debitera 210kr för ett outlöst paket / Retur. Det motsvarar bland annat kostnader postnord tar av oss för retur samt hantering av paket.
Ångerrätt
Vill du returnera och ångra ditt köp har du full rätt att göra detta 14 dagar från att du tog emot paketet. Detta förutsatt du ej har använt produkten eller brutit förseglingen på förpackningen. Porto för returnerade paket står du själv för. Det ska tydligt meddelas att du ångrar ditt köp och du måste lämna dina kontaktuppgifter så vi vet vem som har skickat tillbaka paketet. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka paket till oss som har kolli id. Tex “REK” Rekommenderat paket då vi inte ansvarar för försvunna paket. Återbetalning görs oftast inom två veckor och som längst får du vänta 30 dagar. Beroende på vilket betalsätt du har valt betalar vi tillbaka beloppet på passande sätt. Skulle förpackningen vara öppnad eller produkten vara använd skickar vi tillbaka paketet till dig och ångerrätten gäller ej. Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. OBS! Vi erbjuder inte öppet köp på outlet-varor.
Reklamation
Om du anser att en produkt är defekt eller felaktig kontakta gärna oss eller reklamera varan. När varan är Hairtastic tillhanda gör vi en bedömning om varans status. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktigt användande, eller då du ändrat varans ursprungskick (t.ex. alla typer av färgbehandling). Vid en reklamation bedömer vi varans beskaffenhet och produktens beräknade livslängd tas i åtanke. Om varan efter granskning bedöms som defekt/felaktig ersätts du i första hand ny vara. Om ny vara inte kan skickas återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Vid reklamation av insättning av hår ber vi dig kontakta den person/salong som utfört arbetet, då denne står ansvarig för att arbetet utförts korrekt.
För att Hairtastic ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en utförlig beskrivning av felet och hur varan används. Om inte hela varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara är du som kund kostnadsbefriad, Hairtastic står för fraktkostnader för returen mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvitto- eller kopia av kvitto, för fraktkostnad. Reklamation till Hairtastic ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern.
Byte
Om du vill ändra din beställning och göra ett byte av färg eller modell gäller samma regler som ångerrätten ovan. Produkterna måste vara oanvända och förseglingen får ej vara bruten. Fyll I blanketten för byte och meddela oss vilken produkt ni vill byta till. Vi skickar därefter ut önskade produkter oftast inom 2-3 dagar. Om du vill byta mot en vara som ej finns I lager kontaktar vi dig och ger dig besked om leveranstid. För ytterligare information kan du läsa mer på konsumentverkets hemsida, konsumentverket.se
För att handla med Klarna görs en upplysning på att du är kreditvärdig, samt att alla dina angivna uppgifter stämmer överens med ditt personnummer och folkbokföringsadress.
Fullständiga villkor finns i kassan eller att läsa nedan.
Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning.
Få alltid din beställning innan du betalar
Betalningstid – alltid minst 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning**
Betalningsvillkor
Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 40 kr.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.
Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.
Adress för byte och reklamation:
Hairtastic AB
BOX 7
146 21 Tullinge